- Locatie
Raadzaal gemeentehuis Schipluiden
- Voorzitter
- Knaap, N.C.
Uitzending
Agendapunten
-
100:00:03 - 00:01:01 - S.A. Koppert00:01:08 - 00:01:10 - F.A. Voskamp
-
2
Voor onderwerpen die NIET op de agenda staan bestaat aan het begin van de vergadering een mogelijkheid om de commissie toe te spreken.
Voor onderwerpen die op de agenda staan bestaat de mogelijkheid om de commissie toe te spreken aan het begin van het betreffende agendapunt.
De spreektijd is bepaald op maximaal 5 minuten per spreker. Bij meer dan 6 aanmeldingen kan de spreektijd per inspreker worden ingekort -
3
Bijlagen
-
4
De leden van de commissie worden in de gelegenheid gesteld om aan het college vragen te stellen over onderwerp(en) die niet op de agenda staan. De vragen dienen ter verduidelijking van een actuele zaak of ter verkrijging van een opiniërend oordeel van het college(lid). U wordt verzocht om de vraag minimaal 36 uur voorafgaande aan de vergadering aan de griffie door te geven.
-
5
De leden van de commissie worden verzocht om de bij hen levende vragen over een of meerdere onderwerpen minimaal 36 uur voorafgaande aan de vergadering door te geven aan de griffier.
Hiermee wordt bewerkstelligd dat de verantwoordelijk portefeuillehouder ter vergadering is en zich kan voorbereiden op beantwoording.Bijlagen
00:08:49 - 00:10:22 - N.C. Knaap -
5.a
Bijlagen
-
5.b
Bijlagen
00:02:46 - 00:02:52 - N.C. Knaap00:02:52 - 00:02:54 - S.A. Koppert00:03:13 - 00:03:15 - N.C. Knaap00:03:15 - 00:03:48 - F.A. Voskamp00:03:57 - 00:04:07 - N.C. Knaap00:04:07 - 00:04:08 - R.H.P. Ringeling00:04:23 - 00:04:26 - N.C. Knaap00:04:26 - 00:04:47 - F.A. Voskamp00:05:01 - 00:05:15 - N.C. Knaap00:05:15 - 00:05:17 - R.H.P. Ringeling00:05:27 - 00:05:29 - N.C. Knaap00:05:29 - 00:05:31 - F.A. Voskamp00:06:13 - 00:06:21 - N.C. Knaap00:06:33 - 00:06:35 - N.C. Knaap00:07:17 - 00:07:20 - N.C. Knaap00:07:20 - 00:07:21 - F.A. Voskamp00:08:24 - 00:10:22 - N.C. Knaap -
6
Portefeuillehouder A.F. de Leede
Door de eigenaar van het perceel Kortebuurt 16 te Maasland heeft een aanvraag gedaan voor realisatie van een gebouw voor een theeschenkerij met winkel in combinatie met vier bed and breakfast eenheden. Het betreft een aangepast ontwerp van een plan, waarvoor al in 2014 een onherroepelijke vergunning is verleend. De oorspronkelijke vergunning is gebaseerd op de door de raad op 23 september 2014 afgegeven verklaring van geen bedenkingen (zie bijlage), doch dit plan is door eigenaar van destijds niet gerealiseerd.
De huidige eigenaar wil het voornoemde plan in een gewijzigde vorm realiseren. Deze wijzigingen hebben betrekking op het gebruik en de ruimtelijke inrichting van het perceel en zijn niet van ondergeschikte aard. Om ongewenste gevolgen voor het landschap te voorkomen, is in het voortraject nadrukkelijk aandacht besteed aan de landschappelijke inpassing. Daarnaast is het parkeren een aandachtspunt. De initiatiefnemer wil de locatie namelijk ook gebruiken voor bijeenkomsten.
Gelet op het geldend ruimtelijk kader is een door de raad af te geven ontwerpverklaring van geen bedenkingen noodzakelijk, waarna de procedure van terinzagelegging en de mogelijkheid tot het indienen van zienswijzen kan starten ( de zgn. uitgebreide openbare voorbereidingsprocedure Awb). De door u af te geven ontwerpverklaring wordt als definitief beschouwd als er geen zienswijzen worden ontvangen. Indien er wel zienswijzen worden ontvangen, dan wordt de raad gevraagd om zich uit te spreken over het al dan niet afgeven van een definitieve verklaring van geen bedenkingen.Bijlagen
00:08:33 - 00:10:22 - N.C. Knaap00:10:23 - 00:10:25 - S.W. Kooij00:10:30 - 00:12:51 - S.W. Kooij00:12:51 - 00:12:53 - N.C. Knaap00:13:10 - 00:13:11 - R.H.G. Zwaard00:13:56 - 00:14:05 - N.C. Knaap00:14:05 - 00:14:07 - M. de Bakker00:14:57 - 00:15:03 - N.C. Knaap00:15:04 - 00:15:16 - B.J. Ammerlaan00:15:16 - 00:15:18 - N.C. Knaap00:15:29 - 00:15:30 - S.A. Koppert00:15:44 - 00:15:53 - N.C. Knaap00:15:53 - 00:15:54 - L.C. van der Lans00:16:17 - 00:16:41 - N.C. Knaap00:16:43 - 00:19:03 - A.F. de Leede00:19:04 - 00:19:39 - N.C. Knaap00:19:39 - 00:19:40 - R.H.G. Zwaard00:20:38 - 00:20:44 - N.C. Knaap00:20:46 - 00:22:15 - S.W. Kooij00:22:15 - 00:22:45 - N.C. Knaap00:22:45 - 00:22:46 - S.A. Koppert00:23:12 - 00:23:14 - R.H.G. Zwaard00:23:22 - 00:23:32 - R.H.G. Zwaard00:23:35 - 00:23:38 - S.A. Koppert00:23:41 - 00:23:53 - N.C. Knaap00:23:54 - 00:24:37 - A.F. de Leede00:24:37 - 00:24:38 - N.C. Knaap -
7
Portefeuillehouder F.A. Voskamp
Het voorstel aan de raad is om het ontwerp Afvalbeleid 2023 vrij te geven voor inspraak.
Het ontwerp-Afvalbeleid 2030 houdt kortweg het volgende in:
Onze overheid ontwikkelde het programma VANG - Huishoudelijk afval (HHA) om gemeenten te helpen de nodige stappen te zetten naar een circulaire economie. Het doel is om in 2050 volledig circulair te zijn. In de komende jaren ligt de focus op het nog beter scheiden van restafval en het verbeteren van de kwaliteit van de gescheiden afvalstromen. Om het scheiden (financieel) aantrekkelijker te maken verhoogt de overheid in de komende jaren stapsgewijs de belasting op het verbranden van restafval. Om de afvalstoffenheffing voor bewoners niet al te veel te laten stijgen is het noodzakelijk dat gemeenten het scheiden van restafval nog verder stimuleert.
Op 21 maart 2023 is er in samenwerking met de NVRD en Avalex een raadsinformatieavond georganiseerd. De raadsleden zijn hierbij geïnformeerd over de huidige stand van zaken van het afval scheidingsgedrag van Midden-Delflandse huishoudens. Ook werd informatie verstrekt over de in Nederlandse gemeenten gebruikte manieren om de hoeveelheid restafval te beperken en de effectiviteit van deze manieren. Hieruit werd duidelijk dat het introduceren van financiële prikkels de beste maatregel is om het scheidingsgedrag bij bewoners te stimuleren.
Om de prijsprikkel op restafval in te voeren worden in het ontwerp-Afvalbeleid 2030 voorstellen gedaan:
1. Voorstel 1 is om ten vroegste per 1 januari 2026 voor het aanbieden van restafval bewoners een prijsprikkel in te voeren. Dat bedrag zal zodanig gekozen worden dat wanneer bewoners het huidige gemiddelde scheidingsgedrag aanhouden dat de huishoudens geen verhoging van het verwijderen van afvalstoffen ervaren. Bewoners die beter scheiden zullen een verlaging van de kosten voor het verwijderen van afvalstoffen ervaren en bewoners die niet scheiden zullen een verhoging ervaren. Dit past beter bij het “de vervuiler betaalt”-principe. Bewoners die tot op heden voor kwijtschelding in aanmerking komen, betalen toekomstig wel (een gedeelte) van het variabele tarief (doen mee aan de prijsprikkel).
2. Voorstel 2 is om na de invoering van voorstel 1 de hoeveelheid restafval verder te verlagen door gerichte communicatie, participatie en preventie.
De raad wordt nu gevraagd akkoord te gaan met het vrijgeven voor de inspraak. Dit is gebaseerd op artikel 6 van de bekendmakingswet. Eventuele respons wordt door het college gewogen en indien dit leidt tot een aanpassing van het beleid wordt dit aan de raad voorgelegd.
Nadat de raad akkoord is gegaan met de voorstellen zal het college in samenwerking met Avalex de realisatie ter handnemen. De invoering van voorstel 1 is afhankelijk van voorbereiding die binnen Avalex dient te geschieden. De bewonersbijdrage aan de kosten voor het verwijderen van restafval zal in overleg met Avalex door het college worden vastgesteld.
Tevens zullen de afvalstoffenverordening, het Uitvoeringsbesluit afvalstoffen en de verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten worden aangepast.Bijlagen
00:25:45 - 00:25:47 - M. de Bakker00:25:57 - 00:27:52 - M. de Bakker00:27:52 - 00:27:56 - N.C. Knaap00:27:59 - 00:31:43 - S.A. Koppert00:31:43 - 00:31:50 - N.C. Knaap00:31:50 - 00:31:54 - L.C. van der Lans00:31:54 - 00:31:59 - J. van der Eijk00:32:06 - 00:32:11 - N.C. Knaap00:32:11 - 00:32:13 - J. van der Eijk00:34:09 - 00:34:15 - N.C. Knaap00:34:17 - 00:35:00 - B.J. Ammerlaan00:35:06 - 00:35:54 - H. Rodenburg00:35:54 - 00:35:58 - N.C. Knaap00:36:03 - 00:36:05 - L.C. van der Lans00:36:51 - 00:36:56 - N.C. Knaap00:37:03 - 00:37:07 - S.A. Koppert00:37:16 - 00:37:20 - N.C. Knaap00:37:20 - 00:37:22 - L.C. van der Lans00:37:37 - 00:38:37 - N.C. Knaap00:42:05 - 00:42:06 - N.C. Knaap00:42:07 - 00:42:11 - J. van der Eijk00:42:32 - 00:42:38 - N.C. Knaap00:42:38 - 00:42:39 - F.A. Voskamp00:43:25 - 00:43:30 - N.C. Knaap00:43:39 - 00:43:53 - J. van der Eijk00:43:54 - 00:44:01 - N.C. Knaap00:44:01 - 00:44:03 - F.A. Voskamp00:44:54 - 00:44:58 - N.C. Knaap00:44:59 - 00:45:18 - S.A. Koppert00:45:20 - 00:45:23 - N.C. Knaap00:45:23 - 00:45:24 - F.A. Voskamp00:46:04 - 00:46:08 - N.C. Knaap00:46:49 - 00:46:54 - N.C. Knaap00:46:54 - 00:46:55 - F.A. Voskamp00:54:23 - 00:54:58 - S.A. Koppert00:55:00 - 00:55:05 - N.C. Knaap00:55:05 - 00:55:07 - L.C. van der Lans00:55:38 - 00:55:39 - N.C. Knaap00:55:56 - 00:57:20 - J. van der Eijk00:57:21 - 00:57:48 - N.C. Knaap00:57:49 - 00:59:12 - F.A. Voskamp00:59:17 - 00:59:18 - L.C. van der Lans00:59:32 - 00:59:34 - N.C. Knaap00:59:34 - 00:59:36 - F.A. Voskamp01:00:51 - 01:00:52 - N.C. Knaap01:00:59 - 01:01:18 - L.C. van der Lans01:01:18 - 01:01:20 - N.C. Knaap01:01:23 - 01:01:59 - F.A. Voskamp01:02:05 - 01:02:06 - J. van der Eijk01:02:26 - 01:02:40 - N.C. Knaap01:02:41 - 01:03:24 - F.A. Voskamp01:03:25 - 01:03:45 - N.C. Knaap01:03:45 - 01:03:46 - R.H.G. Zwaard01:04:01 - 01:04:08 - N.C. Knaap01:04:10 - 01:04:23 - J. van der Eijk01:04:23 - 01:04:26 - N.C. Knaap -
8
Portefeuillehouder M. Oderwald-Ruijsbroek
Tennisvereniging De Commandeur vraagt de gemeente Midden-Delfland een lening te verstrekken ten hoogte van €200.000,-- , als bijdrage voor de aanleg van drie padelbanen. Met de aanleg is een investering van rond de € 342.000,-- (ex BTW) gemoeid. Eind 2022 heeft de gemeente hier een onderbouwde financieringsaanvraag voor ontvangen. Het proces heeft vertraging opgelopen door ingediende bezwaarschriften van omwonenden. Inmiddels is de omgevingsvergunning verleend. Los daarvan heeft De Commandeur met de omwonenden afgesproken de drie padelbanen aan te leggen onder de voorwaarde dat er tijdelijk twee padelbanen in gebruik genomen worden.Bijlagen
01:06:10 - 01:06:54 - R.H.G. Zwaard01:06:55 - 01:07:00 - N.C. Knaap01:07:05 - 01:09:54 - J.G. Jongsma01:09:55 - 01:10:04 - N.C. Knaap01:10:04 - 01:10:14 - J. van der Eijk01:10:45 - 01:10:50 - N.C. Knaap01:10:50 - 01:10:56 - J.G. Jongsma01:11:54 - 01:12:03 - N.C. Knaap01:12:03 - 01:12:06 - B.J. Ammerlaan01:12:18 - 01:12:28 - N.C. Knaap01:12:28 - 01:12:32 - J. van der Eijk01:14:35 - 01:15:31 - N.C. Knaap01:15:33 - 01:18:48 - M. Oderwald - Ruijsbroek01:18:48 - 01:18:51 - N.C. Knaap -
9
Portefeuillehouder F.A. Voskamp
Het beeldkwaliteitsplan van Keenenburg V fase 2 is in 2018 geschreven en in 2019 vastgesteld. De actuele thema’s en opgaven waren destijds op onderdelen anders dan nu. Op dit moment zijn voor een duurzame invulling thema’s als klimaatadaptatie, hittestress, gezondheid, biodiversiteit en natuurinclusiviteit in Nederland zeer actueel. Sommige van deze thema’s zijn inmiddels ook onderdeel van het coalitieakkoord van Midden-Delfland. Duurzaamheid en klimaatadaptatie zijn in het vigerend BKP ook benoemd als speerpunten.
Door voortschrijdend inzicht is het wenselijk om groene daken, als aanvulling op het BKP eveneens mogelijk te maken. Daarmee kunnen we grote impact maken op deze eerder genoemde thema’s. Groene daken worden in het vakgebied van gebiedsontwikkeling vaak beschreven als “no-brainer”. Dat betekent dat het feitelijk een keuze/mogelijkheid is die weinig nadenken zou hoeven te vereisen omdat de grote en positieve impact glashelder is.
De gemeenteraad wordt voorgesteld te besluiten om een specifiek addendum op het Beeldkwaliteitsplan (BKP) Keenenburg V fase 2 d.d. 19 maart 2019 vast te stellen:
het mogelijk maken van groene daken in deelgebieden II tot en met IV van Keenenburg V fase 2 als aanvulling op het Beeldkwaliteitsplan om hiermee duurzaamheidsambities inzake klimaatadaptatie, biodiversiteit, natuurinclusiviteit en voorkoming van hittestress, voortkomend uit voortschrijdend inzicht ten aanzien van de thema’s duurzaamheid en toekomstbestendige en gezonde leefomgeving”.Bijlagen
01:20:47 - 01:22:05 - P.W. Scholtes01:22:05 - 01:22:11 - N.C. Knaap01:22:11 - 01:23:07 - A.J. Gebben01:23:07 - 01:23:11 - N.C. Knaap01:23:11 - 01:23:13 - M. de Bakker01:24:31 - 01:24:44 - N.C. Knaap01:24:44 - 01:24:57 - R.H.G. Zwaard01:25:33 - 01:25:39 - N.C. Knaap01:25:40 - 01:28:09 - J.G. Jongsma01:28:17 - 01:30:01 - J.P. van der Spek01:30:01 - 01:30:39 - N.C. Knaap01:30:39 - 01:33:07 - F.A. Voskamp01:33:07 - 01:33:22 - N.C. Knaap01:33:28 - 01:33:54 - F.A. Voskamp01:33:55 - 01:34:22 - N.C. Knaap01:34:22 - 01:34:23 - A.J. Gebben01:35:05 - 01:35:19 - N.C. Knaap01:35:21 - 01:35:45 - J.P. van der Spek01:35:53 - 01:36:24 - J.G. Jongsma01:36:24 - 01:36:30 - N.C. Knaap01:36:31 - 01:36:36 - M. de Bakker01:37:38 - 01:38:25 - N.C. Knaap01:38:27 - 01:40:45 - F.A. Voskamp01:40:47 - 01:41:15 - N.C. Knaap -
10
Portefeuillehouder M. Oderwald-Ruijsbroek
Gemeente Midden-Delfland, bibliotheek De Plataan en welzijnsorganisatie SWMD willen informatiepunten openen in de dorpen Den Hoorn, Schipluiden en Maasland. Deze informatiepuntenpunten krijgen de werktitel Ontwikkelplein. In het Uitvoeringsplan Geldzorgen, armoede en schulden komt het Ontwikkelplein aan bod als één van de maatregelen die we willen nemen. Met de inrichting van ontwikkelpleinen, realiseren we een laagdrempelige plek in de nabijheid van de inwoners. Waar zij terecht kunnen voor informatie en advies, ontmoeting, praktische hulp en zelf leren.
De raad wordt voorgesteld om:
- SPUK 'herstel bibliotheeknetwerk' van €240.000,-- te bestemmen voor het Ontwikkelplein;
- diverse budgetten die al begroot zijn in te zetten voor implementatie Ontwikkelplein. Als eigen bijdrage van 25%, dit is €60.000,-- aan de totale begroting van €300.000,--.
- het college opdracht te geven dit te verwerken in de kadernotaBijlagen
01:41:10 - 01:41:15 - N.C. Knaap01:41:42 - 01:42:58 - N.C. Knaap01:42:58 - 01:44:33 - P.W. van Rijs01:44:33 - 01:44:38 - N.C. Knaap01:44:40 - 01:46:17 - S.W. Kooij01:46:17 - 01:46:21 - N.C. Knaap01:46:23 - 01:46:24 - R.H.P. Ringeling01:47:10 - 01:47:11 - S.A. Koppert01:48:38 - 01:48:43 - N.C. Knaap01:48:44 - 01:50:40 - R.E. Vieira01:50:41 - 01:50:47 - N.C. Knaap01:50:50 - 01:51:21 - J.P. van der Spek01:51:21 - 01:51:22 - N.C. Knaap01:52:31 - 01:59:32 - M. Oderwald - Ruijsbroek01:59:32 - 01:59:36 - N.C. Knaap01:59:36 - 01:59:37 - S.A. Koppert01:59:48 - 01:59:53 - N.C. Knaap02:01:23 - 02:01:29 - N.C. Knaap02:01:29 - 02:02:15 - S.W. Kooij02:02:16 - 02:02:18 - N.C. Knaap02:03:01 - 02:03:05 - N.C. Knaap02:03:13 - 02:03:14 - S.W. Kooij02:03:41 - 02:03:50 - N.C. Knaap02:03:50 - 02:03:51 - M. Oderwald - Ruijsbroek02:03:53 - 02:03:54 - N.C. Knaap02:04:24 - 02:04:35 - N.C. Knaap02:04:54 - 02:05:28 - J.P. van der Spek02:05:28 - 02:05:29 - N.C. Knaap02:05:36 - 02:06:02 - S.A. Koppert02:06:03 - 02:06:11 - N.C. Knaap02:06:12 - 02:07:29 - S.W. Kooij02:07:30 - 02:07:36 - N.C. Knaap02:07:36 - 02:07:37 - R.E. Vieira02:09:38 - 02:09:43 - N.C. Knaap02:09:43 - 02:09:44 - P.W. van Rijs02:10:43 - 02:10:49 - N.C. Knaap02:11:26 - 02:14:15 - M. Oderwald - Ruijsbroek02:14:15 - 02:14:19 - N.C. Knaap -
11
Portefeuillehouder M. Oderwald-Ruijsbroek
Op 1 juli 2022 is de Wet gemeenschappelijke regelingen (Wgr) gewijzigd. Deze wetswijziging dient voor 1 juli 2024 in alle gemeenschappelijke regelingen geïmplementeerd te worden. Ook de Gemeenschappelijke regeling Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden (hierna: GR Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden) moet worden gewijzigd. Hierbij bieden wij u het ontwerpbesluit, met daarbij een toelichting ten aanzien van de verwerking van de verschillende binnengekomen zienswijzen voor de zesde wijziging van de GR Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden opnieuw aan. Wij verzoeken u toestemming te verlenen om de gemeenschappelijke regeling te wijzigen op de wijze zoals in het ontwerpbesluit is opgenomen.Bijlagen
02:15:18 - 02:15:29 - H. Rodenburg02:15:29 - 02:15:32 - N.C. Knaap02:15:34 - 02:15:35 - S.A. Koppert02:15:53 - 02:16:07 - N.C. Knaap02:16:09 - 02:17:41 - M. Oderwald - Ruijsbroek02:17:41 - 02:18:36 - N.C. Knaap -
12
Portefeuillehouder F.A. Voskamp
De gewijzigde Wgr is per 1 juli 2022 in werking getreden. Op dat moment was het streven om per 1 juli 2024 de GR te beëindigen. Daarmee was een wijziging van de GR niet noodzakelijk. Door verscheidene redenen (waaronder verzoeken en lopende claims) is er vertraging opgelopen in het uitgifteproces. Het is niet meer de verwachting dat het uitgifteproces vóór 1 juli 2024 afgerond zal zijn, maar dat het uitgifteproces vóór 1 juli 2025 afgerond zal zijn. Hiervan is de raad op hoogte gesteld middels een raadsinformatiebrief "Toelichting liquidatieproces gemeenschappelijke Regeling HarnaschPolder" (A23058). Om die reden zal de GR alsnog aangepast moeten worden om in overeenstemming te komen met de Wgr. Daarnaast wordt de GR afgestemd op de huidige behoefte waarin wordt meegenomen dat deze zich in een afrondende fase bevindt tot de beëindiging van de GR. Dit vindt naar verwachting plaats vóór 1 juli 2025.
Het college stelt voor om:
- Geen zienswijze kenbaar te maken tegen de 7e wijziging van de gemeenschappelijke regeling HarnaschPolder.
- Dit aan het algemeen bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Bedrijvenschap Harnaschpolder kenbaar te maken.Bijlagen
02:17:59 - 02:18:36 - N.C. Knaap02:18:36 - 02:19:06 - P.W. Scholtes02:19:09 - 02:20:39 - N.C. Knaap -
13
Portefeuillehouder A.F. de Leede
Door de MRDH zijn de nieuwe vervoerplannen van EBS, HTM en RET voor de dienstregeling van 2025 toegezonden. Deze gaat mogelijk in op zondag 15 december 2024, mogelijk begin januari 2025. In de vervoerplannen zetten EBS, RET, HTM uiteen welke dienstregeling ze willen rijden, op het niveau van lijnvoering, frequenties en aansluitingen. De vervoerplannen zijn een praktische invulling van opdracht 3 uit de Strategische Agenda 2023-2026 Actieve en collectieve vormen van mobiliteit stimuleren en opdracht 5 Versterken van het regionale mobiliteitsnetwerk.
Tot 10 mei 2024 hebben de gemeenten de gelegenheid om een zienswijze in te dienen. De MRDH geeft aan dat het aan de gemeenten is op welke wijze (inspraak burgers en raad) wordt vorm gegeven.
Er is op dit moment (nog) geen raadsoplegger met concept zienswijze beschikbaar. Het is aan derhalve aan de commissie om input te leveren aan het college, opdat het college een concept-zienswijze kan opstellen ten behoeve van de behandeling door de gemeenteraad in de vergadering van dinsdag 23 april a.s..Bijlagen
02:19:23 - 02:20:39 - N.C. Knaap02:20:40 - 02:21:33 - J. van der Eijk02:21:34 - 02:21:44 - N.C. Knaap02:21:45 - 02:23:27 - R.E. Vieira02:23:27 - 02:23:32 - N.C. Knaap02:23:37 - 02:25:49 - S.A. Koppert02:26:05 - 02:26:28 - B.J. Ammerlaan02:26:29 - 02:26:39 - N.C. Knaap02:27:15 - 02:27:53 - N.C. Knaap02:27:55 - 02:30:12 - A.F. de Leede02:30:13 - 02:30:29 - N.C. Knaap02:30:31 - 02:30:33 - A.F. de Leede02:30:36 - 02:30:44 - N.C. Knaap02:32:08 - 02:32:12 - N.C. Knaap02:32:12 - 02:32:13 - J. van der Eijk02:33:44 - 02:33:49 - N.C. Knaap02:34:13 - 02:34:26 - N.C. Knaap02:34:28 - 02:36:27 - A.F. de Leede02:36:28 - 02:38:02 - N.C. Knaap -
14
Portefeuillehouder F.A. Voskamp
Met de brief informeert het college de raad met het uitvoeren van een haalbaarheidsonderzoek om voor een periode van 10 jaar circa 45 tijdelijke (verplaatsbare) woningen te realiseren op de locatie Zuidhoornseweg/Harnaschdreef te Den Hoorn.
Op verzoek van de fractie Mijn Partij (Raad 26 maart 2024) is deze brief te bespreking geagendeerd. Een toelichtende memo wordt begin april door de fractie aangereikt.Bijlagen
02:37:07 - 02:38:02 - N.C. Knaap02:38:03 - 02:41:22 - F.J. van Lier02:41:59 - 02:43:51 - F.A. Voskamp02:43:51 - 02:43:52 - N.C. Knaap02:44:18 - 02:45:19 - R.H.P. Ringeling02:45:19 - 02:45:21 - N.C. Knaap02:45:25 - 02:45:26 - P.W. Scholtes02:48:16 - 02:48:17 - N.C. Knaap02:48:22 - 02:48:23 - A.J. Gebben02:49:30 - 02:49:34 - N.C. Knaap02:50:05 - 02:50:09 - N.C. Knaap02:50:09 - 02:50:11 - P.W. Scholtes02:50:32 - 02:50:34 - N.C. Knaap02:50:34 - 02:50:38 - A.J. Gebben02:51:12 - 02:51:16 - N.C. Knaap02:51:17 - 02:51:22 - P.W. Scholtes02:51:23 - 02:51:26 - N.C. Knaap02:51:26 - 02:52:14 - A.J. Gebben02:52:14 - 02:52:19 - N.C. Knaap02:52:19 - 02:52:21 - P.W. Scholtes02:53:06 - 02:53:10 - N.C. Knaap02:55:02 - 02:55:06 - N.C. Knaap02:55:06 - 02:55:07 - J.G. Jongsma02:57:00 - 02:57:02 - N.C. Knaap02:57:02 - 02:57:05 - A.J. Gebben02:57:37 - 02:57:39 - N.C. Knaap03:00:20 - 03:00:21 - N.C. Knaap03:00:24 - 03:00:25 - R.H.G. Zwaard03:02:49 - 03:03:01 - N.C. Knaap03:03:02 - 03:06:45 - F.A. Voskamp03:06:45 - 03:06:47 - N.C. Knaap03:06:49 - 03:06:51 - J. van der Eijk03:07:19 - 03:07:21 - N.C. Knaap03:07:21 - 03:07:23 - F.A. Voskamp03:09:04 - 03:09:26 - N.C. Knaap03:09:28 - 03:09:54 - F.A. Voskamp03:09:54 - 03:09:55 - N.C. Knaap03:09:56 - 03:09:58 - R.H.G. Zwaard03:10:30 - 03:10:39 - N.C. Knaap03:10:39 - 03:10:44 - F.A. Voskamp03:11:58 - 03:12:13 - N.C. Knaap03:12:13 - 03:12:15 - F.J. van Lier03:14:30 - 03:14:35 - N.C. Knaap03:14:36 - 03:15:03 - R.H.G. Zwaard03:15:03 - 03:15:07 - N.C. Knaap03:15:07 - 03:15:53 - J.G. Jongsma03:15:53 - 03:15:55 - N.C. Knaap03:15:55 - 03:15:58 - A.J. Gebben03:18:00 - 03:18:02 - N.C. Knaap03:18:02 - 03:18:05 - J.G. Jongsma03:18:33 - 03:18:34 - N.C. Knaap03:18:34 - 03:19:07 - A.J. Gebben03:19:08 - 03:19:11 - N.C. Knaap03:19:11 - 03:19:12 - J.G. Jongsma03:19:41 - 03:19:42 - N.C. Knaap03:19:42 - 03:19:44 - A.J. Gebben03:20:25 - 03:20:27 - N.C. Knaap03:20:27 - 03:20:34 - P.W. Scholtes03:21:53 - 03:21:57 - N.C. Knaap03:21:57 - 03:21:58 - R.H.P. Ringeling03:22:09 - 03:22:16 - N.C. Knaap03:22:16 - 03:22:17 - F.A. Voskamp03:24:06 - 03:25:02 - N.C. Knaap -
15
Bijlagen
03:24:11 - 03:25:02 - N.C. Knaap -
16
Bijlagen
03:24:25 - 03:25:02 - N.C. Knaap -
1703:24:43 - 03:25:02 - N.C. Knaap